
NR projektu: 2020-1-TR01-KA204-093885
Daty: 31-12-2020 – 30-12-2022
Projekt ACML będzie wspierał osoby dorosłe w nabywaniu i rozwijaniu wysokiej jakości umiejętności i kompetencji kluczowych w zakresie mediów społecznościowych w celu , aby sprostać wyzwaniom związanym z transformacją społeczną i zwiększyć ich rozliczalność w kierunku prawidłowego korzystania z technologii cyfrowej. Laboratoria mediów społecznościowych (CML) stają się znaczącymi katalizatorami w napędzaniu wiedzy i innowacji, zmniejszając kulturową przepaść cyfrową.
Nasz projekt będzie rozwijał wspólny wysiłek angażujący instytucje akademickie, media i organizacje technologiczne w celu edukacji dorosłych i upodmiotowienia dorosłych.
ACML stworzy figurę „nauczyciela umiejętności korzystania z mediów społecznościowych”, promując aktywne zaangażowanie dorosłych w stosunku do dzieci, osób starszych i osób dorosłych o niskich kwalifikacjach. W związku z tym nasz projekt poprawi zrozumienie ludzi w mediach cyfrowych, edukując wybraną grupę dorosłych, aby rozpoczęli „korepetytorów umiejętności korzystania z mediów społecznościowych” i przyczynili się do zaspokojenia codziennych potrzeb nowych mediów i usług cyfrowych.
Ponadto w ramach naszego projektu wdrożone zostaną innowacyjne praktyki edukacyjne (Zintegrowane Nauczanie Treściowo-Językowe, Partycypacyjne Nauczanie Online, Społecznego Uczenia Się) i przyczyni się do wdrożenia skutecznego środowiska edukacyjnego.
Projekt ACML skierowany jest do osób pełnoletnich i ma na celu stworzenie umiejętności zawodowych dla Figura „Korepetytora Umiejętności Korzystania z Mediów Społecznościowych”. Korepetytor umiejętności korzystania z mediów społecznościowych będzie współpracował ze szkołami, organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami konsumenckimi, i instytucjach samorządowych.
Projekt ACML został opracowany z uwzględnieniem zaleceń Komisji Polityki Konsumenckiej (2006) i Komisji Europejskiej (2012), takie jak:
• Opracowanie programu powinno opierać się, w miarę możliwości, na badaniach nad potrzebami edukacyjnymi dotkniętych nim konsumentów.
• Zainteresowane strony, w tym organizacje konsumenckie, stowarzyszenia nauczycieli i rodziców oraz inne grupy społeczeństwa obywatelskiego, powinny być zachęcane do wspierania decydentów politycznych w określaniu potrzeb edukacyjnych.
Program edukacyjny ACML zapewni:
– Nowe umiejętności TIC dla dorosłych, szkolenie ich w zakresie edukacji dzieci, osób starszych i osób dorosłych o niskich kwalifikacjach w zakresie korzystania z mediów cyfrowych w życiu codziennym.
– Materiały dydaktyczne do organizowania inicjatyw informacyjnych/komunikacyjnych w celu poprawy „korepetycji z umiejętności korzystania z mediów społecznościowych”.
– Instrumenty do oceny osiągniętych wyników.
– Certyfikat Youthpass. Partnerstwo strategiczne ACML obejmuje 5 krajów: Turcję, Włochy, Polskę, Hiszpanię i Chorwację, a jego motywacją są następujące główne czynniki:
– Kompetencje w zakresie mediów cyfrowych wykraczają poza granice lokalne/krajowe;
– Zaangażowanie ludzi we wspieranie potrzeb społecznych wymaga podejścia
ponadnarodowego – Nasz projekt ma na celu stworzenie figury „nauczyciela umiejętności korzystania z mediów społecznościowych” na poziomie europejskim, wzmacniając dialog międzysektorowy i współpracę międzynarodową.

Finansowane przez Unię Europejską. Wyrażone poglądy i opinie są jednak poglądami i opiniami wyłącznie autora/autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy Unii Europejskiej ani Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Ani Unia Europejska, ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.